FAQ – Ofte stillede spørgsmål

Har du spørgsmål til os og vores frokostordning, finder du muligvis svaret her. Er informationen ikke fyldestgørende, er du til hver en tid velkommen til at kontakte os.

Hvem er Frokostfirmaet??
Frokostfirmaet
Velkommen til Frokostfirmaet! Vi samarbejder med nøje udvalgte leverandører for at tilbyde frokostordninger til små som store virksomheder. Vi prioriterer diversitet i vores samarbejdskøkkener og har et stærkt fokus på bæredygtighed. Vores platform giver dig mulighed for at styre frokostordningen selv eller benytte vores kundeservice. Vi er her for at sikre, at du får den bedste frokostoplevelse!
Hvordan får min virksomhed en frokostordning igennem Frokostfirmaet??
Kontakt os bare

Processen for at få en frokostordning fra Frokostfirmaet er enkel og fleksibel. Først og fremmest kan man besøge vores hjemmeside og udfylde en formular med information om din virksomheds behov og ønsker til frokostordningen.

Herefter vil Frokostfirmaet kontakte dig for at arrangere en samtale om mulighederne til ordningen. I er også velkommen til at kontakte vores smilende kundeservice på tlf.: 53 54 54 55 eller info@frokostfirmaet.dk.

Hvad kan vi vælge imellem??
Udvalg
Frokostfirmaet giver dig mulighed for en unik og varieret frokostoplevelse med vores brede udvalg af over 40 forskellige cateringkøkkener, der har særligt fokus på at imødekomme alle allergener og religiøse krav i din virksomhed. Derfor kan du vælge mellem et bredt udvalg af særkuverter, der passer til din virksomheds specifikke behov. Derudover kan du også vælge mellem forskellige restauranter og takeaway-steder for specialbestillinger.
Med vores fleksible tilgang kan du frit vælge og skifte mellem køkkener fra uge til uge. Udover frokost kan vi også tilbyde tilvalg af morgenmad, søde snacks og økologisk koldpresset juice, der sikrer en sund og varieret kost på din arbejdsplads.
Hvad skal vi bruge Frokostfirmaets personlige login til??
Personligt login
På jeres personlige profil kan der ændres i bestillinger, hentes uge-menuer, hentes rapporter over gamle og nuværende bestillinger samt se de sidste nyheder fra Frokostfirmaet.
Hvordan får man adgang til Frokostfirmaets personlige login??
Adgang
Når I er blevet kunde hos Frokostfirmaet bliver der samtidigt oprettet en bruger, som man kan logge ind på igennem Frokostfirmaets hjemmeside. I får tilsendt login-oplysninger og kan herefter logge ind gennem menuen Log ind i øverste højre hjørne af hjemmesiden.
Hvordan skifter man til et nyt køkken??
Køkkenskift
Ønsker man at modtage frokostordning fra et andet køkken, kan man anmode om køkkenskift ved at sende en mail til os på info@frokostfirmaet.dk.
Der skal anmodes om køkkenskift senest onsdag klokken 12 ugen forinden.
Hvor mange personer skal man minimum være, for at få en frokostordning???
Minimumsantal
Man skal som udgangspunkt være 5 personer for at få en frokostbuffet. Minimum antallet varierer fra køkken til køkken.
Bemærk, at der også skal betales for levering som afregnes efter en stoppris.
Hvor leverer vi frokostordning til??
Levering
Frokostfirmaet landsdækkende og leverer frokostordninger til København, hele Storkøbenhavn, Nordsjælland, Helsingør, Hillerød, Roskilde, Køge, Ringsted, Odense, Trekantsområdet, Silkeborg, Aarhus og Aalborg.
Kundeservice tager gerne imod henvendelser, hvis din forespørgsel gælder levering i et område, der ikke vises på vores hjemmeside.
Hvad koster en frokostordning??
Prisen

Hos Frokostfirmaet kan man vælge imellem buffet og portionsanrettet afhængig af din virksomheds behov.

Øst for Storebælt

Buffet fra 56 kr. ex. moms pr. kuvert, portionsanrettet fra 60 kr. pr. kuvert
Levering fra 150 kr. ex. moms

Vest for Storebælt

Buffet fra 50 kr. ex. moms pr. kuvert, portionsanrettet fra 67,50 kr. pr. kuvert
Levering fra 100 kr. ex. moms

Derudover findes der en lang række tilvalg, hvor prisen varierer.

Hvordan foregår betalingen??
Betaling
Frokostfirmaet sender jer en faktura på mail i slutningen af ugen med 8 dages løbetid. Vi fakturerer månedligt aconto.
Hvordan tjener Frokostfirmaet penge??
Hvordan tjener vi penge
Frokostfirmaet får en del af den samlede pris på frokostordningen, som betaling for at skaffe kunder, markedsføring, servisering, logistik, fakturering samt administration i forbindelse med kundehåndtering.
Hvad gør man i ferieperioder??
Ferieperioder
Ønsker I at afmelde frokost pga. ferie, skal I give Frokostfirmaet besked på mail: info@frokostfirmaet.dk min. 2 uger forinden.
Tager I hensyn til særlige diæter??
Diæter
Der tages hensyn til vegetarer, veganer, pescetar, laktose og glutenallergikere, og der leveres gerne halalkød samt retter uden svin. Vi står klar til at imødekomme enhver forespørgsel – kontakt os med jeres særlige ønsker.
Hvordan foretager vi ændringer i en bestilling??
Ændringer
Daglige ændringer i frokostordningen kan foretages vha. dit personlige log-in dag for dag. Bemærk: Ændringer skal senest finde sted inden kl. 12 dagen forinden.
Hvordan får vi vores frokostordning leveret??
Leveringstidspunkter
Jeres frokost leveres hver dag mellem 10:30 og 12:00 og bliver leveret i brød- og varmekasser. På samme tid tager frokostfirmaets chauffør kasserne med fra dagen før.
Hvordan er skattereglerne vedrørende en frokostordning??
Skatteregler vedrørende en frokostordning

Hos Frokostfirmaet lever vi af, at levere frokostordninger til virksomheder rundt omkring i landet. Men mange er ikke klar over de skattefordele der kan være derved. Især er det store tvivlsspørgsmål, hvorvidt at en frokostordning på arbejdspladsen kan trækkes fra i skat. Reglerne ændres jævnligt på dette område, hvilket kun gør det sværere, at overskue, men læs videre for, at se jeres frokostordning-skatteregler.

Frokostfirmaet har udarbejdet følgende vejledning

SKAT selv har fastsat nogle regler, som gælder, i forhold til hvor meget medarbejderne som minimum selv skal betale for ikke, at blive beskattet af den frokostordning, som firmaet tilbyder. Her gælder en pris på hhv. 15 kr. og 20 kr. pr. frokostmåltid, alt afhængig af, om der indgår drikkevarer i frokosten, eller ej. Dog kan der være tale om en mindre betalingsordning såfremt, at virksomheden kan dokumentere, at der har været tale om en lavere dagssats i forhold til frokosten. Ved en frokostordning kan der være tale om en månedlig betaling fra medarbejderens side, via nettolønnen.

Såfremt, at ovenstående overholdes, vil der ikke være tale om en indberetning til SKAT. Dog er det vigtigt, at understrege, at hele frokosten skal købes fra samme leverandør, hvilket vil sige, at der ikke kan være tale om individuelle særbestillinger fra forskellige instanser.

Har I yderligere spørgsmål må I endelig kontakte os eller se mere her: Skatteregler vedrørende frokostordning

Code of Conduct?
Code of Conduct for samarbejdspartnere

Hos os er integritet og professionalisme i centrum. Derfor har vi udarbejdet to sæt Code of Conducts: ét for frokostkøkkener og ét for transportfirmaer. Disse retningslinjer sikrer, at alle vores partnere opererer med de højeste standarder for etik og kvalitet.

Code of Conduct for Frokostkøkkener
Code of Conduct for Transportfirmaer

Fandt du ikke svar på det du søgte?
Kontakt os med din forespørgsel i dag. Vi sidder klar til at hjælpe i alle hverdage mellem kl. 08:00 og kl. 15:00. Vi ved alt om frokost og frokostordninger.