Store ord – ja… men ikke varm luft.
Frokostfirmaet har en strategi om at halvere CO2 udtrykket for en frokostkuvert inden vi når 2030.
Vores mission sigter efter at sætte en ny standard for frokostordninger og kvalitet der samtidig flugter med en mere bæredygtig verden.
“Det er visionen med vores “2030 strategi” at højne vores produkt og service på en bæredygtig måde – rodfæstet i vores værdier.” – udtaler Simon Bowall.
Alt sammen nøje udvalgt og prioriteret efter principperne og verdensmålene:
- Fordi hele verden har brug for en omlægning af vores forbrug. Verden går mod 3/3,5 grader opvarmning og kolossale udfordringer i store dele af verden.
- Det er ikke nemt da det at bespise mennesker på arbejdspladsen med en bæredygtig frokostordning, og det koster masser af C02 udledning gennem transport og stort madspild.
- Så hvordan kan Frokostfirmaet frem til 2030 halvere sin CO2 udledning på deres bæredygtige frokostordninger og hertil også reducere madspild med 50%?
Vi har en række tiltag på tapetet med overordnet kan vi sige at det handler om en gradvis overgang til elektronisk levering samt et stort fokus på reducering af madspild og højere grad af inkludering af plantebaseret kost.
Vi håber I vil følge os på rejsen.
Alle os hos Frokostfirmaet.
ps. se alle vores bæredygtige og kvalitetsbevidste frokostkøkkener her.
Eller læs mere om Verdensmålene her.